مشاغل حوزه اداری و بازرگانی

 

کارشناس/مدیر فروش

فروش از پیچیده‌ترین و بلکه چالش ‌برانگیز‌ترین مباحث کسب ‌وکار است و از همین ‌رو به دست‌ گرفتن مدیریت آن نیز کاری چالش‌آفرین محسوب می شود.

کارشناس/مدیر بازاریابی

اگر به برقراری ارتباط علاقه داشته و مهارت های سازماندهی و خلاقیت دارید، این شغل برای شما مناسب است. 

مدیر تولید/کارخانه

مدیر تولید بر عملیات روزانه تولید کارخانه نظارت داشته و عهده‌دار مسئولیت برنامه ‌ریزی تاکتیکی و راهبردی فرآورده‌های موجود و جدید می باشد. 

کارشناس/مدیر کنترل پروژه

مدیر کنترل پروژه فعالیت‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت را بر عهده دارد و با استفاده‌ درست از منابع، نتایج مشخص و مورد انتظار را با هزینه‌ توافق‌شده‌ در موعد درست خود تحویل ‌دهد.

کارشناس/مدیر روابط عمومی

ﮐﺎرﺷﻨﺎس رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻓﺮدی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎرت ﻣﻘﺎم ﻣﺎﻓﻮق و مدیریت ارشد شرکت / سازمان ﺑﺎ ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮی از روش ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ وﻇﯿﻔﻪ ﻃﺮاﺣﯽ و اﺟﺮای ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ و  ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی سازمان خود را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دارد.

کارگزار بیمه

کارگزار بیمه شخصی است که در مقابل دریافت کارمزد از شرکت بیمه گر، واسطه انجام معاملات بیمه بین بیمه گذار و بیمه گر بوده و شغل او منحصرا ارائه خدمات بیمه ای می باشد.

کارشناس بیمه

کارشناس بیمه به عنوان نماینده اصلی شرکت بیمه محسوب می شود و به ارائه خدمات بیمه ای مطابق با مقررات و شرایط مربوطه می پردازد. 

منشی/مسئول دفتر

منشی / مسئول دفتر به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد و از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه مسئول، توانایی تنظیم جلسه‌ها، نامه نگاری، و ... برآید.

رییس شعبه بانک

مدیریت کارکنان شعبه خود و افزایش کمیت و کیفیت خدمات مالی به مشتریان از وظایف اصلی رئیس شعبه بانک است. اگر عاشق کارهای مالی بوده و می خواهید نقش مدیریتی داشته باشید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

کارمند بانک

کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، از افراد اصلی هر شعبه محسوب می شود که ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بانک دارد. به عبارتی معمولا وقتی مشتری وارد بانک می شود، اولین فردی که با او برخورد دارد کارمند بانک است.

مدیر/کارشناس منابع انسانی

مدیر منابع انسانی از نیروی انسانی به شکلی مناسب در جهت رسیدن به اهداف سازمان یا شرکت استفاده می کند. او بر فرآیندهای جذب، مصاحبه، استخدام، آموزش و ... در برنامه ریزی های استراتژیک به مدیران عالی مشاوره داده و به عنوان رابط بین کارکنان و مدیریت ارشد سازمان محسوب می شود.

کارشناس کنترل کیفیت

اگر شما دانش فنی یک صنعت را داشته و به جزئیات توجه زیادی داشته باشید، این شغل برای شما ایده آل است. برای موفق شدن به عنوان یک متخصص کنترل کیفیت شما همچنین باید سازمان یافته و نظام مند فکر و عمل کنید. شما نیاز به داشتن مهارت های مدیریت پروژه و اولویت بندی وظایف دارید.

مدیر خرید و تدارکات

مدیریت خرید و تدارکات یکی از فعالیت های اصلی و ستادی هر سازمان یا شرکت در جهت رسیدن به اهدافش می باشد و تمامی امور مرتبط با خرید کالا و خدمات مورد نیاز برای انجام تمامی فرایندها را در بر می گیرد.

کتابدار

اگر شما انسان منظمی بوده و کار با افراد را دوست دارید و همچنین برای دانش و اطلاعات ارزش قائل هستید، کتابداری مناسب شماست.

مشاور مدیریت

مشاور مدیریت اغلب راه های بهبود کارایی سازمان را بررسی کرده و بهترین گزینه و راه حل را به مدیران ارشد پیشنهاد می کند.

سردفتر

سردفتر در دفاتر اسناد رسمی بر طبق قانون، تمامی معاملات، اسناد رسمی و خواسته های حقوقی افراد را ثبت کرده و گواهی می کند. 

کارشناس تحقیقات بازار

کارشناس تحقیقات بازار به مطالعه شرایط بازارهای محلی، منطقه ای و ملی برای بررسی فروش بالقوه یک محصول یا خدمت می پردازد. 

مدیر امور اداری

مدیر امور اداری برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی خدمات اداری و پشتیبانی سازمان را برعهده دارد.

شغل بانکداری

کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، از افراد اصلی هر شعبه محسوب می شود که ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بانک دارد.

مشاور تجاری و بازاریابی

یک مشاور بازاریابی برای ایجاد و اجرای استراتژی های بازاریابی با شرکت ها همکاری می نماید ولی گاها او به صورت بلند مدت با مجموعه یا کسب و کار خاص همکاری خواهد داشت.

سرپرست/مدیر دفتر و مدیر پشتیبان

مدیریت دفتر حرفه‌ای مدیریتی در سازمان‌های اداری است، که وظیفه تنظیم برنامه روزانه مسئول، تنظیم جلسه‌ها، نامه‌نگاری و تنظیم گزارش‌ها، همچنین مشاوره مدیریت را بر عهده دارد.

کارآفرین

اغلب به کسی که تجارت خود را آغاز کرده است، کارآفرین خطاب می‌شود. با شنیدن واژه کارآفرین،ما تمایل داریم آن را به فردی که سرمایه‌گذاری‌های خود را شروع کرده است، نسبت دهیم. 
 

کارفرما

کارفرما یک شخصیت حقیقی یا شخصیت حقوقی است که یک طرف امضاکنندهٔ موافقت‌نامه یا قرارداد است و اجرای عملیات موضوع موافقت‌نامه و قرارداد را به پیمانکار یا مشاور واگذار می‌کند (سازمان یا گروهی که مسئولیت هدایت پروژه را برعهده می‌گیرد). 

مدیر تبلیغات و توسعه

طراحی و مدیریت سیاست های تبلیغاتی یا ارایه و اجرای ایده های مفید دو جانبه مانند پوسترهای تبلیغاتی، ایجاد رقابت، دادن امتیاز، یا بازگرداندن تخفیف به منظور کسب سود بیشتر در خرید یک کالا یا خدمات برای یک بخش، موسسه، یا یک حساب در یک شرکت.

مدیر ارشد

در شرکت‌های بزرگ رایج است که با توجه به اندازه، میزان مسئولیت‌ها، بودجه و … سطح موقعیت‌های شغلی درون سازمان مشخص شود. عنوان شغلی مدیر ارشد یک سطح از مدیر بالاتر است و به افراد فرصتی برای قبول مسئولیت‌های جدید و مشارکت هرچه بیش‌تر در سازمان می‌دهد.

مدیریت

مدیریت بنیاد تمام موفقیت‌های بشر است که هدف اصلی آن ارتقاء بهره‌وری و کارایی سازمان است و هر جامعه‌ای برای برطرف کردن مشکلات خود، قبل از هر چیز باید به مسئله آموزش صحیح مدیریت نگاه عمیقی داشته باشد.

مشاور مالی شخصی

مشاوره به موکلان در مورد طرح های مالی که نیازمند دانش استراتژی های مالیاتی و سرمایه گذاری، امنیتی، بیمه، طرح های پرداخت مقرری، و املاک و مستغلات می باشند. 

کارمند کارگزاری

انجام وظایف اداری مرتبط با خرید و فروش اوراق بهادار. نوشتن سفارش های خرید و فروش سهام، محاسبه مالیات نقل و انتقالات، کنترل معاملات سهام، پذیرفتن و تحویل دادن اوراق بهادار، پی گیری نوسانات بازار سهام، محاسبه نرخ برابری، توزیع سود، و ثبت سوابق معاملات و نقل و انتقالات انجام گرفته روزانه.

مدیر خدمات مشتریان

مدیرِ ارتباط با مشتریان ، با مدیران ارشد و تصمیم گیران اصلی برای راه اندازی طرح های مناسب توسعه ی مشتریان ، همکاری و مشورت می کند و مشورت می دهد. 

مدیر خرده فروشی

یک مدیر خرده فروشی یک متخصص در فروشگاه در فروش ، قیمت گذاری، مدیریت و فروش یک گروه خاص یا نوع محصولات است. 

مدیر داخلی

مدیر داخلی ارتباط مستقیمی با مدیریت کل باید داشته باشد تا هر جریانی که رخ میدهد به او گزارش دهد. این سمت زیر نظرمدیرعامل کارمیکند اما ارتباط کاری مستقیم با مدیران و هماهنگ کنندههای بخشهای انجمن دارد.

رییس دانشگاه/دانشکده

در ایران ریاست دانشگاه بالاترین مقام در دانشگاه است که با پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دوره چهار ساله به این مقام منتصب می‌شود که زمان این دوره در صورت موافقت افزایش می یابد.

مامور حفظ امنیت مراکز تفریحی

انجام وظیفه به‌عنوان ناظر و مأمور امنیتی برای مشتریان و مدیریت. زیر نظر گرفتن فعالیت‌های مراکز تفریحی برای پی بردن به فعالیت‌های غیرقانونی مانند تقلب یا دزدی توسط کارکنان یا مشتریان.

مسئول حراست

مسئول حراست کسی است که وظیفه حراست از پرسنل، تاسیسات و اسناد را بر عهده دارد. وظیفه اصلی حراست، حفاظت از سازمان و پرسنل در برابر تهدیدات درونی و نفوذی است.

تحلیلگر لجستیک

تحلیل فرآیندهای تحویل یا زنجیره عرضه کالا به‌منظور شناسایی یا ارائه پیشنهاد برای تغییرات. می‌تواند دربرگیرنده امور جریان یابی مانند تهیه فاکتور برای صورتحساب‌های الکترونیک و ردگیری حمل محوله‌ها باشد.

منشی بایگانی

بایگانی مکاتبات، کارت ها، فاکتورها، رسیدها، و سایر سوابق به ترتیب حروف الفبا یا عددی یا بر اساس سیستم بایگانی موجود. پیدا کردن و خارج کردن این موارد از زونکن ها یا فایل ها در صورت نیاز.

مدیر اجرایی

مدیر اجرایی هر شرکت، به‌طور مشخص توسط اعضای هیئت‌مدیره آن، انتخاب می‌شود. یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر اجرایی، جهت دادن به عملکرد کارمندان و مدیران به‌منظور محقق شدن اهداف داخلی، همچنین تسهیل عملیات تجارت خارجی شرکت، در راستای اجرای استراتژی‌های کلان آن شرکت است.

نماینده بیمه

نماینده بیمه شخصی حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقررات و مفاد این آئین ‌نامه مجاز به عرضه خدمات بیمه‌ای در داخل کشور به نمایندگی از طرف شرکت بیمه طرف قرارداد خواهد بود.

کارشناس خدمات پس از فروش

وظایف مدیر خدمات پس از فروش ، بررسی درخواست‌های خدمات، امکانسنجی، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای خدمات پس از فروش محصولات به مشتریان و تلاش در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان است

پروموتور و تبلیغ کننده کالا

به نمایش گذاشتن کالاها و پاسخ به سؤالات مردم به‌منظور ایجاد علاقه عمومی در خرید کالاها. ممکن است کالای نمایش داده شده را به فروش برساند.

کارشناس هوش تجاری

برای یک کارشناس BI لازم است تا به سیستم های هوش تجاری، داده کاوی، طراحی دیتابیس، گزارش نویسی و پایگاه داده تسلط داشته باشد تا بتواند در انجام وظایفی که برعهده او می گذارند به درستی عمل نماید.

اسکرام مستر

تیم اسکرام متشکل از ۳ نقش scrum master، Product owner و development team می‌باشد. همانند روش‌ها و متدلوژی‌های قدیمی نقش Project manager به صورت یک نقش مستقل در این متد تعریف نمی‌شود. اسکرام مستر مسئول آموزش اسکرام و اطمینان از درک کامل و اجرای آن در سازمان می‌باشد.

مدیر محصول

یک مدیر محصول وظیفه تحقیق و گزینش فرایند تولید و توسعه محصول در یک سازمان را بر عهده دارد. مدیران محصول در واقع بر چشم انداز آن محصول از بالاترین سطوح مدیریت اجرایی تا تیم‌های توسعه و پیاده‌سازی آن نظارت می‌کنند.

کارشناس سیستمها و روشها

کارشناس سیستم ها و روش ها یا کارشناس تضمین کیفیت باتجربه در زمینه استانداردهای مدیریتی ، به سازمان‌ها کمک می‌نماید تا بتوانند سیستم مدیریتی را متناسب با سازمان خود طراحی نموده و سازمان از مزایای واقعی سیستم مدیریتی بهره‌مند شوند.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

آزمون استخدامی: سنجش و ارزیابی مهارت ها و توانایی های شغلی

بهروز پرتو
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی