مشاغل حوزه آموزش و پژوهش

 

استاد دانشگاه

استاد دانشگاه به آموزش و تحقیق در امور علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می پردازد.اساتید دانشگاه به دو گروه آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شوند.

معلم

معلمی هنر آموختن دانش و مهارت های زندگی است.معلم باید زمان زیادی از وقت خود را با بچه ها گذرانده، اشتیاق زیادی به آموزش داشته وصبور و خوش اخلاق باشد.

معلم کودکان خاص

معلم کودکان استثنایی (خاص) به دانش آموزانی که مشکل یا ناتوانی دارند، آموزش می دهد. این آموزش به صورت گروهی و یا فردی می باشد. او باید فردی صبور و مهربان باشد.

مشاور شغلی

مشاور شغلی به بررسی دقیق ویژگی های شخصیتی، استعداد و توانمندی ها، علایق و شرایط خانوادگی افراد پرداخته و آنها را برای انتخاب شغل یاری می دهد. 

مترجم

مترجم کسی است که  متن های مختلف عمومی و تخصصی را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می کند. او فردی است که به همه موارد و اجزای دو زبان مبدا و مقصد تسلط کامل دارد.

فیزیکدان

فیزیکدان در حوزه فیزیک به تحقیق و پژوهش می پردازد. او پدیده های مختلف از ذرات بنیادی تا کهکشان ها را بررسی می کند و قوانین حاکم بر جهان را کشف می کند.

شیمیدان

شیمیدان کسی است که بر دانش شیمیتسلط داشته و یا روی آن مطالعه می‌کند. شیمیدان انواع مواد، خواص ، عکس العمل و رفتار آنها را تحت شرایط مختلف بررسی می کند.

منجم

منجم اطلاعات گسترده و تخصصی در حوزه نجوم داشته و روی اجرام آسمانی مانند ستارگان، سیارات و کهکشان‌ها مطالعه می‌کند. منجمان به دو گروه حرفه ای و آماتور تقسیم بندی می شوند.

باستان شناس

باستان شناس شواهد لازم‌ برای‌ تحقیقات‌ خود را از طریق‌ بررسی‌، پژوهش‌ و کاوش‌ در نقاطی  که‌ روزی‌ محل‌ تردد، سکونت‌ یا هر نوع‌ فعالیت‌ انسانی‌ بوده‌، به‌ دست‌ می‌آورد‌.

زمین شناس

زمین شناس به مطالعه علمی ساختار، تحولات و حرکات زمین و همچنین منابع طبیعی می پردازد. او فرآیندهای داخلی و خارجی شکل دهنده زمین در تاریخ گذشته آن را بررسی می کند.

هواشناس

هواشناس به کمک ابزارها و وسایل مخصوص به اندازه گیری عوامل جوی و جمع آوری و تفسیر داده ها پرداخته و وضعیت آب و هوایی و رویدادهای جوی را پیش بینی می کند.

غواص

کار غواص شنا در زیر آب با داشتن وسایل تنفس مصنوعی (اسکوبا) یا بدون آنها در زیر دریا، رودخانه، دریاچه ها و سدها می باشد. غواصی کاربردهای مختلف دارد.

پژوهشگر

یک پژوهشگر موفق نگاهی کنجکاو و موشکافانه به پدیده های اطراف خود دارد. او نسبت به آن چه در اطرافش می گذرد حساس است و ذهنی پویا و پرسشگر دارد. ذهن پرسشگر او همواره در جهت یافتن پاسخ های تازه برای پرسش های موجود است.

جامعه شناس

مطالعه جوامع انسانی و رفتار انسانی با آزمایش گروه ها و موسسات اجتماعی که مردم تشکیل می دهند، همچنین سازمان های مختلف اجتماعی، مذهبی، سیاسی، و تجاری. مطالعه رفتار و تعامل گروه ها، پی بردن به خاستگاه و گسترش آنها، و تحلیل اثز فعالیت های گروهی روی اعضا به صورت فردی.

متخصص آمار

آمار گران با بکار بردن دانش ریاضیشان در طراحی مطالعات وتحقیقات ؛ جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات ؛ و تفسیر نتایج ؛ در پژوهشهای علمی شرکت میکنند.

مدیر امور بین الملل

نظارت بر برنامه‌های مربوط به همکاری‌های بین‌المللی،‌ منطقه‌ای و دو یا چند جانبه سازمان با پزشکی‌قانونی کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با فعالیت‌های سازمان از وظایف این شغل می باشد.

مدیر مدرسه

کلیه کارها و اقداماتی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواهد بود و مدیر مدریه از نظر حسن اجرای امور پرورشی ، آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش محل مسئولیت تام دارد وظایف او بشرح زیر میباشد.

مربی پیش دبستانی و دبستان

آموزش کودکان (معمولاً تا 5 سال) در فعالیت‌هایی که برای افزایش رشد اجتماعی، جسمی و هوشی مورد نیاز برای مدارس ابتدایی طراحی‌شده‌اند در پیش‌دبستانی‌ها، مهدها، یا دیگر مراکز پرورش و نگهداری از کودکان.

مربی مهد کودک

مربی مهدکودک یکسری فعالیت ها را در فضای داخلی مهدکودک و برخی را در فضای بیرونی برای بچه ها برنامه ریزی و سازماندهی می کند. مربی مهدکودک با نوزادان و بچه های زیر 6 سال سر و کار دارد.

تاریخ نگار

تاریخ‌نگار یا مورخ در خصوص گذشته مطالعه می‌کند، می‌نویسد و در آن خصوص متخصص شناخته می‌شود.کار مورخین روایت و پژوهش پیوسته و روشمند رخدادهای گذشته مربوط به نوع بشر؛ و در ضمن مطالعه همه تاریخ اعصار است

دبیر علوم دینی

تدریس، دبیری، امکان اخذ مجوز مراکز آموزشی مانند مدرسه، مهد، پیش‌دبستانی و مؤسسات فرهنگی و دینی و ...، استخدام در مراکز پژوهشی، استخدام در مراکز غیر پژوهشی و... را می‌توان از فرصت‌های شغلی نام برد که دانش‌آموختگان این رشته امکان فعالیت‌ در آن‌ها را دارند.

معلم زبان و ادبیات انگلیسی

اهمیت آموزش زبان انگلیسی، در دنیای مدرن امروز غیر قابل چشم پوشی است. از طرفی، مدرس زبان انگلیسی با تأثیر مستقیمی که بر نحوه‌ی آموزش و دانش شما به عنوان یک محصل زبان خارجی می‌گذارد، می‌تواند نقش مهمی در کیفیت و بازده‌ی تسلط شما بر زبان انگلیسی داشته باشد.

مشاور تحصیلی/شغلی و مدارس

در عصر جدید مشاغل دیگر ارثی نیستند بلکه پیشرفت سریع دانش و تکنولوژی موجب کثرت مشاغل، تقسیم کار فراوان و جلب استعدادهای مختلف شده است. امروزه برای انجام اکثر کارها، نیاز به تحصیل دانش و کسب مهارت می‌باشد. از این رو توجه به رابطه تحصیل و شغل اهمیت دارد.

ریاضی دان

هدایت تحقیقات در زمینه ریاضیات کاربردی یا در کاربرد تکنیک های ریاضیاتی در علوم، مدیریت، و دیگر حوزه ها. حل یا اداره راه حل مشکلات در حوزه های متفاوت با استفاده از روش های ریاضی

مدیر آموزش

مدیر آموزش به طراحی ، هدایت و هماهنگ کردن برنامه های آموزشی جهت افزایش دانش و مهارت کارکنان می پردازد. او تلاش می کند برنامه های آموزشی متناسب با اهداف شرکت باشد.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

منابع کلیدی آزمون استخدامی با پاسخ کلیدی و تشریحی قابل استفاده برای داوطلبان ...

خدیجه پور معین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی