مشاغل حوزه کشاورزی و منابع طبیعی 

 

مهندس کشاورزی

او روش ها و فن آوری های مختلف را به منظور افزایش محصول، بهبود استفاده از زمین و مراقبت از منابع و مواد اولیه مثل بذر، کود ، آب ، آفت کش ها و سوخت تجزیه و تحلیل و بررسی می کند.

خاک شناس

او خاک را به عنوان یک ترکیب مطالعه و کاربردهای آن را مد نظر قرار نمی‌دهد. و با بررسی مواد و شرایط مورد نیاز زندگی گیاهان، امکان رشد گیاه در محیط‌های بدون خاک را فراهم می‌کند.

گیاه پزشک

او عوامل زیان آور و مؤثر بر رشد و نمو گیاهان را به طور علمی بررسی کرده و به کاهش میزان خسارت کمی و کیفی آفات، بیماری های گیاهی و علف های هرز کمک می کند.

جنگل بان

جنگلبان مسئول نگهداری و محافظت از جنگل ها می باشد.او با دانش و شناختی که از طبیعت، جنگل ها و مراتع دارد، به کمک روش های مختلف نگهداری و حفاظت آنها را بر عهده دارد.

پرورش دهنده ماهی

پرورش دهنده ماهی گاهی در بخش تولید ماهی های زینتی فعالیت دارد و گاهی نیز ماهی های خوراکی تولید می کند و در برخی از اوقات اقدام به پرورش هر دو نوع ماهی می نماید.

هواشناس

هواشناس به کمک ابزارها و وسایل مخصوص به اندازه گیری عوامل جوی و جمع آوری و تفسیر داده ها پرداخته و وضعیت آب و هوایی و رویدادهای جوی را پیش بینی می کند.

جانورشناس

مطالعه منشا، رفتار، بیماری ها، ژنتیک، و فرایندهای حیات جانداران و حیوانات وحشی. می تواند در حوزه های تحقیقات و مدیریت حیوانات وحشی متخصص شود، از جمله جمع آوری و تحلیل داده های زیستی به منظور تعیین اثرات زیست محیطی استفاده از نواحی، اراضی و منابع آب کنونی و بالقوه روی آنها

بیولوژیست دریایی

زیست‌ شناسی دریا به‌ بررسی‌ و مطالعه‌ خواص‌ محیط‌ آبی‌، بیولوژی‌ آبزیان‌ و فعالیت‌های‌ آبزی‌پروری‌ می‌پردازد.یعنی‌ برخلاف‌ دو گرایش‌ علوم‌ جانوری‌ و علوم‌ گیاهی‌ که‌ در آنها بیشتر موجودات‌ خشک‌زی‌ مطالعه‌ می‌شوند.

باغبان

شغل باغبانی شامل طیف وسیعی از خدمات در حوزه باغبانی می گردد. باغبانی هنری است که علاوه بر دانش و تحصیلات آکادمیک، به تجربه و انجام پروژه های عملی نیز وابسته می باشد.

قصاب و گوشت بر

شغل قصابی با تهیه محصولات پروتئینی نظیر گوشت گاو ، گوشت گوساله ، گوشت گوسفند ، گوشت شتر ، گوشت بوقلمون و … و ارائه آن به مشترین خود مبالغی به عنوان اصل محصول و سود از مشتریان خود دریافت می کنند.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

20 آزمون عمومی استخدامی

20 آزمون عمومی استخدامی

گروه مولفین
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی