مشاغل حوزه هنر

 

کارگردان

کارگردان کسی است که بیشترین مسئولیت را در قبال تصویر و صدای فیلم دارد. او کسی است که ساخت فیلم را بر عهده دارد و معمولا فکر نهفته در فیلم و شکل نهایی اثر از اوست.

تهیه کننده

در سینما تهیه کننده مسئول تامین مالی پروژه بوده ولی در تلویزیون معمولا برنامه ها به صورت سفارشی ساخته می شود و تامین مالی از وظایف اصلی تهیه کننده نیست.

بازیگر

کار بازیگر جان بخشیدن به شخصیت ها در تئاتر، فیلم، تلویزیون و رادیو است. او از کلمات، حرکات و حالت ها در ایفای نقش ها به صورت طبیعی و قابل باور استفاده می کند.

فیلم بردار

کار فیلم بردار ضبط تصاویر فیلم های سینمایی، برنامه های تلویزیونی، تبلیغاتی ، موزیک ویدئو ها، جشن ها و... می باشد.فیلم بردار در حوزه های مختلف فعالیت می کند.

صدا بردار

او علاوه بر شناخت کیفیت هنری صدا،با نحوه استفاده از دستگاه ها و سیستم های صوتی آشنایی کامل دارد.او یکی از مهمترین عوامل در تهیه فیلم های حوزه های مختلف می باشد.

منشی صحنه

منشی صحنه همه موارد فنی و عملی تمرین ها و اجراها را سازماندهی کرده و بر اینکه همه بازیگران و عوامل در مکان و زمان درست خود قرار دارند،کنترل دارد.

تدوین گر

تدوین گر جزء گروه پس از فیلم برداری بوده و فیلم های خام و صداهای ضبط شده را با افکت ها، تصاویر گرافیکی و جلوه های ویژه ترکیب کرده و فیلم نهایی را تولید می کند.

فیلمنامه نویس

او به ایجاد ایده ها و زندگی بخشیدن به داستان ها در قالب فیلمنامه می پردازد. فیلمنامه ها برای انواع فیلم های سینمایی و تلویزیونی، انیمیشن ها و ... نوشته می شود.

گریمور

کسی که کار گریم را انجام می دهد، گریمور یا چهره پرداز نامیده می شود. در واقع گریمور آرایش چهره بازیگران برای حضور در نمایش‌های تلویزیونی، سینمایی یا تئاتری را بر عهده دارد.

طراح صحنه

طراح صحنه خالق اصلی فضای بصری فیلم یا نمایش و مسئول و ناظر ساخت و اجرای دکور و همچنین تهیه لباس بر اساس طرح های از پیش تهیه شده است.

نوازنده

نوازنده کسی است که ساز موسیقی می نوازد. نوازنده ها معمولا در گروه های مختلف موسیقی در تلویزیون، رادیو ، استودیو های ضبط DVD ها و... کار می کنند.

آهنگساز

او آثار موسیقی را تألیف می‌نماید و در حقیقت نویسندهٔ موسیقی است که با احاطهٔ کامل به علم موسیقی، ایده‌های فکری خود را در قالب موسیقی به رشتهٔ تحریر در می‌آورد.

انیماتور

او به نقاشی ها و مدل های روی صفحه جان می بخشد. او می تواند انیمیشن های سینمایی ، کارتون های تلویزیونی ، تیزرهای تبلیغات، بازی های کامپیوتری و... را بسازد.

گرافیست

او بر مینای سفارشی که می گیرد و با تکیه بر هنر خود، پیام یا ایده ای را به کمک تصویر و حروف به مخاطب انتقال می دهد. کار طراحی گرافیک، حیطه‌ها و تخصصهای مختلفی دارد.

عکاس

او باید دارای مهارت های فنی و هنری لازم برای عکس گرفتن از چهره های افراد (پرتره)، اشیاء، مکان ها و وقایع باشد. عکاسی زمینه های مختلفی هم دارد.

طراح داخلی

طراح داخلی بوسیله مجموعه‌ای از طرح‌های به هم پیوسته و متنوع محیط داخلی یک ساختمان را به فضایی که برای یک  فعالیت انسانی خاص مناسب است، تبدیل می‌کند.

طراح صنعتی

طراح صنعتی به تغییر و توسعه موارد مربوط به محصولات تولیدی مانند خودرو، لوازم خانگی و اسباب بازی می پردازد و آنها را طوری طراحی می کند که برای مصرف کننده مناسب تر و بهتر باشد.

طراح مد و لباس

طراح مد و لباس مدل های لباسها، کفش ها، کیف ها و ... را طراحی می کند. طرح های او یا بدیع و نو بوده و یا اینکه با تغییر در طرح های موجود در بازار بوجود آمده است.

سردبیر مجله

سردبیر کسی است که بر عملکرد سایر نویسندگان و ویرایشگران در روزنامه یا مجله نظارت داشته و مسئولیت تمام محتوای علمی نشریه را به عهده دارد.

مدیر انتشارات

ناشر با مجموعه‌ای از امکانات و اقدامات فنی و تخصصی نسبت به چاپ و توزیع اثر چاپی اقدام می‌نماید. کلیه مراحل لازم برای چاپ یک اثر توسط ناشر یا زیر نظر او انجام می شود.‌

مترجم

مترجم کسی است که  متن های مختلف عمومی و تخصصی را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می کند. او فردی است که به همه موارد و اجزای دو زبان مبدا و مقصد تسلط کامل دارد.

نقاش

نقاش با آگاهی از اصول هنر نقاشی و زیبایی شناسی به آفرینش اثری هنری می پردازد. محتوای این اثر می تواند چهره افراد، مناظر طبیعی، زندگی روزمره مردم و... باشد.

نویسنده

نویسندگی انتقال و رساندن نوعی دیدگاه یا پیام از طریق نوشتن به مخاطب است. نویسنده کسی است که این هنر انتقال پیام از راه نوشتن را دارد. او کسی است که خوب حس می کند، خوب می اندیشد و خوب می نویسد.

مجسمه ساز

امروزه برای فراگیری ریشه‌ای و بنیادی این هنر مثل سایر هنرها، نیاز به تحصیلات دانشگاهی است. در کشور ما نیز رشته مجسمه‌سازی به عنوان یکی از رشته‌های گروه آزمایشی هنر ارائه می‌شود.

جواهرساز

شغلی با عنوان طراح جواهرات ، شما را قادر می سازد تا خلاقیت و مهارت های تجاری خود را با توانایی های ساختن ترکیب کنید. طراحان جواهرات ، با استفاده از مواد مختلف از جمله طلا، نقره و سنگ های قیمتی، جواهرات را طراحی می کنند و می سازند.

شاعر

شاعر سراینده، چکامه‌سرا،چامه‌سرا،یا سَرواده گوبه کسی گفته می‌شود که قدرت سرودن اشعار و به نظم کشیدن مطالب را بر مبنای فنون ادبی داشته باشد

سفالگر

کاربری دستگاه های تولیدی مانند دستگاه آسیاب ضایعات، ماشین نم مالی، یا چرخ سفالگری برای فرآوری خاک کوزه گری در تولید سرافیک، سفال ومحصولات سفالین.

هنرهای زیبا

هنرهای تجسمی را یکی ازبهترین و مؤثرترین وسیله های ارتباطی می شناسند زبان بین المللی در آموزش و پرورش عالی ترین تجسمات زبان بصری شمرده می شود که می تواند افق های دور را ترسیم کرد.

فروشندگی

فروشندگی در واقع هنر عرضه و فروش محصولات و خدمات در جامعه است؛ فروشندگی در مفاهیم شغلی دایره وسیعی از صنایع مختلف را در بر می‌‌‌‌گیرد؛ اما در مفهوم عام شغل فروشندگی، پیدا کردن نیاز واقعی مشتری و فروش محصولات به ‌آن‌ها است.

کارشناس طراحی فرش

دوره آموزشی رشته کارشناسی فرش یکی از دوره های آموزش عالی ست که هدف از برگزاری این دوره تربیت افراد متخصص و آشنا به مبانی عملی و نظری فرش، که مظهری از فرهنگ اسلامی و هنر ملی کشور ماست، می باشد.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

آزمون استخدامی و اطلاعات عمومی

نسترن رنجبر ـ کوروش صحیفی
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی