مشاغل حوزه مالی و حسابداری

 

حسابدار

یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را طبق اصول و قوانین حسابداری ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه می کند.

حسابرس

اگر می خواهید شغلی در حوزه مالی داشته و از تحلیل و ارزیابی کار حسابداران نیز لذت می برید، شغل حسابرس برای شما ایده آل است.

مدیر مالی

او گزارشات مالی را تهیه، فعالیت های سرمایه گذاری را هدایت و برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت سازمان برنامه ریزی می کنند.

تحلیلگر مالی

برای موفقیت در این شغل باید علم اقتصاد و کسب و کار را شناخته و در ارتباطات و ریاضیات مسلط بوده و توان تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید.

ممیز مالیاتی

با توجه به اینکه در همه کشورهای دنیا معمولا شرکت ها و افراد علاقه چندانی به پرداخت مالیات ندارند و قصد دارند به هر شکل ممکن از پرداخت آن امتناع ورزند، لذا کار ممیز مالیاتی از حساسیت بالای برخوردار است.

اقتصاددان

اجرای تحقیق، تهیه گزارش، یا تدوین طرح هایی به منظور کمک به ارایه راهکارهایی برای مشکلات اقتصادی ناشی از تولید و توزیع کالاها و خدمات. گردآوری و پردازش داده های آماری و اقتصادی با استفاده از تکنیک های سنجش اقتصادی و نمونه برداری.

مشاور مالی

اجرای تحقیق، تهیه گزارش، یا تدوین طرح هایی به منظور کمک به ارایه راهکارهایی برای مشکلات اقتصادی ناشی از تولید و توزیع کالاها و خدمات. گردآوری و پردازش داده های آماری و اقتصادی با استفاده از تکنیک های سنجش اقتصادی و نمونه برداری.

مشاور حسابداری

در تغییرات سریعی که در محیط کسب و کار به وقوع می پیوندد، داشتن سازمانی چابک و خلاق، با استفاده از مشاوره های مناسب، امری حیاتی است.

مشاور مالیاتی

یک مدیر اگر احساس می کند کسب و کارش در حال رشد ست باید بلافاصله وارد مراحل تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی شود. مالیات پیش بینی نشده شامل مدیرانی می شود که هنوز تصمیمی برای وجهه قانونی کسب و کار خود نگرفته اند.

سرپرست حسابداری

بعد از مدیر امور مالی سرپرست حسابداری حیطه اختیارات، مسئولیت و وظایف گسترده ای دارد. سرپرست حسابداری از مهره های اصلی و کلیدی در واحد مالی و حسابداری به شمار می رود.

حسابداری مدیریت

اهمیت ایجاد یک سیستم حسابداری جدید و به دنبال آن مدیریت مؤثر منابع انسانی به این دلیل است که سالیانه سهم عظیمی از هزینه‌های هر سازمانی را هزینه‌های علمیاتی آن تشکیل می‌دهد که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن به نیروی انسانی بر می‌گردد.

حسابداری مالیاتی

انجام تکالیف و اعمال مقررات مالیاتی بر مبنای آموزه های صحیح مجموعه قوانین و مقررات مالیاتی کشور و همچنین قوانین و مصوبات جانبی اعم از نظری و یا کاربردی، موضوع درس حسابداری مالیاتی است.

حسابداری مالی

هدف اصلی حسابداری مالی تهیه صورت‌های مالی – از جمله ترازنامه، صورت سود و زیان و جریان وجوه نقد – است که کارکرد عملیاتی شرکت را در طول یک دوره خاص و وضعیت مالی را در نقطه خاصی در زمان خلاصه می‌کند.

حسابداری وجوه

یکی از بخش های عملیاتی مهم در حسابداری، خزانه داری یا حسابداری خزانه می باشد. بخشی از دارایی های هر بنگاه اقتصادی موجودی نقد و اسناد دریافتنی آن مجموعه می باشد.

حسابداری فروش

در شرکتهایی که سطح فعالیت آنها از لحاظ فروش کالا و خدمات زیاد است، واحدی بنام واحد حسابداری فروش راه اندازی می کنند و حسابداری فروش فقط با فروش و موارد مرتبط در ارتباط هستند.

حسابداری خرید

خرید، فعالیت مهم و عمده‎ای در تمامی شرکتها محسوب می‎شود و سازمان‎ها در زمینه های متنوع و گوناگونی مثل مواد خام، کالا، ملزومات و ... اقدام به خرید می‎کنند. حسابداری خرید سعی دارد تا مهارت افراد درگیر این فعالیت را تقویت کرده و آنها را با عملیات حسابداری آن آشنا سازد.

حسابداری قراردادهای پیمانکاری

حسابداری قراردادهای پیمانکاری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اجرای یک قرارداد پیمانکاری است.چراکه انجام محاسبات دقیق در آن می‌تواند سود و زیان شرکت پیمانکار را در انتهای انجام یک پروژه تعیین کند.

حسابداری حقوق و دستمزد

یکی از اسناد بسیار مهم در حسابداری اسناد مربوط به حقوق و دستمزد می باشد و کسانی که در رشته های حسابداری و امور مالی تحصیل می کنند آموزش های حسابداری را فرا می گیرند که یکی از این مباحث مهم ، حسابداری حقوق و دستمزد می باشد.

حسابداری انبار

یکی از عوامل موفقیت در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها، دسترسی به موقع اطلاعات موجودی انبار است و یکی از نرم‌افزارهای اصلی مالی و اداری در این زمینه بهترین نرم‌افزار انبارداری است.

حسابداری اموال و دارایی ثابت

بر اساس تجربه ای که طی سالیان گذشته به دست آمده است، یکی از عواملی که باعث موفقیت در حسابداران اموال و دارایی های ثابت می گردد، داشتن توانایی های لازم جهت تصدی این شغل است،

حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده رشته ای از حسابداری مدیریت است که مربوط میشود به تنظیم بودجه و تعیین هزینه های استاندارد و هزینه های واقعی عملیات و هزینه مراحل تولید و دوایر یا محصولات و تجزیه انحرافات و تعیین سودآوری یا مصرف وجوه اجتماعی

صندوق داری و تحوبلداری

وظیفه صندوقدار پرداخت قبوض، اجاره ها، اقساط وام ها، بازپرداخت بدهی ها و خریدهای روزمره زندگی است. نظارت بر بودجه بندی و تلاش جهت عدم انحراف از بودجه نیز به عهده صندوقدار است.

کارپرداز مالی و بانکی

کارپردازی یا تدارکات تهیه وتوزیع کننده امکانات وتجهیزات سازمان یا اداره یا شرکت به نحوه متعادل وبراساس اولویت کاری میباشد بطوری که کلیه بخش های سازمان بتوانند بدون دغدغه از وسایل موجود وضروری استفاده نمایند.

کارشناس مشاور و عرضه اوراق بهادار

کارگزاران اشخاص حقوقی هستند که به نمایندگی از طرف مشتریان اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار و کالا و یا اوراق مبتنی بر کالا و ارائه سایر خدمات در بازار سرمایه به مشتریان می‌نمایند.

مدیر اجرایی صندوق های سرمایه گذاری مشترک

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک گونه‌ای نهاد مالی است که وجوه دریافتی از سرمایه‌گذاران را در یک مجموعه اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معامله گری آتی کالا

به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد، قرارداد آتی می‌‌‌گویند.

متصدی پذیرش اوراق بهادار و کالا

کارگزار واسط بین سرمایه‌گذاران و سازمان بورس هستند و کار خرید و فروش سهام و اوراق بهادار به نمایندگی از طرف مشتریان توسط کارگزاران انجام می‌شود.

متصدی معاملات برخط

"معاملات برخط" به فعالیت‌هایی اطلاق می­شود که در آن سرمایه­ گذاران به طور مستقیم سفارش‌های مبادله­ ی اوراق بهادار را از طریق کانال‌های ارتباطات الکترونیکی شامل اینترنت وارد می‌کنند.

مدیر سرمایه گذاری

مدیریت سرمایه‌گذاری مدیریت حرفه‌ای اوراق بهادار (سهام، اوراق قرضه و دیگر اوراق بهادار) و دارایی‌ها (مثل املاک) به منظور رسیدن به اهداف مشخصی از سرمایه‌گذاری (سود سرمایه‌گذاران)، می‌باشد.

خبرنگار مالی و اقتصادی

خبرنگاری، فرایند جمع آوری ، نوشتن و گزارش دهی انواع خبر بوده و شامل ویرایش و ارائه مقاله های خبری نیز هست. خبرنگاری در همه رسانه ها به صورت گسترده تعریف شده و به رادیو ، تلویزیون و مجلات محدود نمی شود.

معامله گر تامین اوراق مالی

معامله گر حرفه‌ای معاملات بین خریدار و فروشنده را هماهنگ می‌کند و برای اجرای هر معامله کمیسیون تضمین به دست می‌آورد. معامله گر حرفه‌ای ممکن است منحنی یادگیری داشته باشد و عملکرد رقابتی خود را به خصوص زمانی‌که بازار سهام سقوط می‌کند به‌طور کوتاه مدت بررسی کند. م

مدیر حسابرسی

حسابرسان از راه کسب آگاهی از سیستم کنترل داخلی و بازرسی مدارک، مشاهده داراییها،پرسش از منابع داخل و خارج شرکت و اجرای سایر روشهای رسیدگی، شواهد لازم را برای تعیین این که صورتهای مالی، تصویری مطلوب و به نسبت کامل از وضعیت مالی شرکت و فعالیتهای آن در طول دوره مورد رسیدگی ارائه می کند یا خیر،گردآوری می کنند.

حسابرس ارشد

حسابرس، حسابرس داخلی، حسابرس ارشد، خزانه دار، مدیر حسابرس داخلی و … مرتبط با رشته حسابرسی است که یک حسابرس می تواند در هر یک از آنها استخدام شده و فعالیت نماید.

سرپرست حسابرسی

این شغل از سری مشاغل گروه شغلی مالی و بازر گانی می باشد، که وظیفه آن بررسی اثبات وجود، اثبات مالکیت، اثبات تمامیت و صحت انعکاس در صورتهای مالی میباشد، که در قالب گزارش نویسی و کنترل کلیه اسناد حسابداری سازمان صورت میگیرد.

سرپرست حسابرسی داخلی

هدف از حسابداری داخلی این است که فرآیندهای سازمان بررسی شده، نقاط ضعف مشخص گشته و برای بهبود فرآیندها چاره اندیشی گردد.حسابرسی داخلی به دنبال افزایش بهره وری، کارایی و اثربخشی فرآیندهای سازمان است.

حسابرس داخلی

حسابرسی داخلی یکی از پویاترین فرصت‌های شغلی است که امروزه وجود دارد. حرفه حسابرسی داخلی پاسخگوی نیازهای بالاترین رده‌های مدیریت شرکت‌ها، دولت و موسسه‌های غیرانتفاعی است.

کمک حسابرس

کمک حسابرس باید کلیه کارهای حسابرسی، یعنی از ساده‌ترین مرحله کار حسابرسی، کار آموزی خود را شروع کند و به مافوق خود اثبات کند که هر کاری در هر درجه‌ای که به او محول می‌شود، به صورت دقیق و طبق خواسته ما فوق خود انجام می‌دهد.

خزانه داری

خزانه امروز محل تمرکز نقدینه دولت، دریافت‌ها و پرداخت‌های آنها است. که یکی از مهم‌ترین وظایفش ،جمع آوری و تمرکز درآمدهای عمومی و درآمدهای اختصاصی و وجوه سپرده از سوی ذیحسابان در حساب‌های خزانه نزد بانک مرکزی ایران است.

کمک حسابدار

کمک حسابدار عموما به کسی گفته می شود که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده است و مهارت و تجربه زیادی در انجام کارهای مالی و حسابداری ندارد.

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش توسعه توانمندی شغلی، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

آزمونهای مستند و جامع استخدامی

محمدحسین محسنیان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی